Як відкрити чайний магазин і зробити його прибутковим (частина 3)
Бізнес-процеси і логістика.
Чайний магазин і чайний бізнес — це, насамперед, бізнес.
Тому недостатня увага до бізнес-процесів може зіпсувати навіть найкращу концепцію чайного магазину.
Для чайного магазину головними бізнес-процесами (крім, зрозуміло, самих продажів) є маркетинг, логістика, управління персоналом і облік.
З маркетингом думаю всім зрозуміло — ви повинні постійно шукати і знаходити нові можливості задовольнити чайні потреби ваших клієнтів.
Шукайте нові смаки чаю, нових постачальників, нові варіанти упаковки... пропонуйте нові послуги... запитуйте і запам'ятовуйте - чого б хотілося вашим клієнтам.
Цікавтеся чаєм, читайте про чай, вивчайте чай і розповідайте про чай своїм клієнтам — вони це оцінять і будуть приносити вам свої гроші знову і знову.
Логістика. Крім того, що ви будете продавати чай, ви будете купувати, замовляти, транспортувати і зберігати.
Ці процедури ви будете робити регулярно, і ваше завдання зробити так, що б вони забирали як можна менше вашого часу та ваших грошей.
Управління персоналом. Рідко що може так швидко і якісно занапастити роздрібний бізнес, як невдало підібраний найманий продавець.
Практично всі найбільш успішні роздрібні точки — це роздрібні точки, де немає найманого торгового персоналу — або сам власник бізнесу торгує, або члени його сім'ї.
Запам'ятайте — ніхто і ніколи не подбає про ваш бізнес так, як ви самі.
Тому, добру пораду — як мінімум перші пару місяців — обов'язково торгуйте самі. Ви познайомитеся з клієнтами, їх запитами, ви «прибьете» постійну клієнтуру і будете знати свій нормальний розмір денної каси.
І тільки потім, дуже акуратно, можете пробувати різних персонажів на роль найманого продавця.
Важливість обліку пояснювати не треба, особливо якщо ви все-таки використовуєте найманий персонал.
Цінова політика і націнка при продажу чаю.
Дуже хвилююче питання – питання роздрібної ціни та націнки на чай.
Який рівень торгової націнки можна встановити? Яка рентабельність чайного бізнесу?
На це питання складно відповісти однозначно — все залежить від вашого асортименту та виду конкретного чаю (ваговий або фасоване), формат та розташування торгової точки, і звичайно, торгової марки чаю.
Націнка (і, відповідно, рентабельність) при продажу вагового чаю завжди вище, ніж фасованого.
Якщо говорити про ваговому (развесном) чаї, то рентабельність продажу чаю в роздробі стартує від 100%.
Це, звичайно, середня температура по лікарні, деякі торговці ( в основному на продовольчих ринках і в небагатих населених пунктах) можуть продавати чай і дешевше - з націнкою 60 - 70%, однак більшість продавців чаю встановлюють націнку значно більше - іноді і 250 - 300% (найчастіше в «крутих» торгових центрах великих міст).
У будь - якому випадку варто орієнтуватися на конкурентну обстановку (який рівень цін на аналогічну продукцію у найближчих сусідів - конкурентів) і ексклюзивність/ унікальність вашої пропозиції (на Lipton в пакетиках, який продається в будь-якому супермаркеті, при всьому бажанні важко встановити ціну вище того ж супермаркету, зате націнка на ексклюзивний чай, який продається тільки у вас, буде обмежений тільки вашими амбіціями).
Конкурентна обстановка і цінові війни.
Ще на стадії розробки концепції чайного магазину зверніть увагу на конкурентів — справжніх (які вже є на вас цікавить території) і майбутніх — які можу з'явитися після вашого відкриття.
Як ви збираєтеся відвойовувати собі місце під сонцем? Чим конкурувати?
Універсальний спосіб уникнути конкуренції - це відрізняться.
Віділяйтеся! Форматом, асортиментом, ідеями, стилем.
Намагайтеся якомога менше спільного з вашими конкурентами — не торгуйте однаковим товаром, не пропонуйте однакові послуги... Шукайте відмінності і зробіть це своєю «фішкою».
Ніколи не намагайтеся конкурувати за ціною — це шлях в нікуди і для вас і для вашого конкурента.
Якщо ви знизите ціну — будьте впевнені — ваш конкурент знизить її ще більше.
Таким методом ви не переможете конкурента, а тільки зменшите заробіток і собі і йому.
Персонал.
Як вже писалося вище — персонал вкрай важливий у будь роздрібної концепції.
На перших порах постарайтеся обійтися своїми силами і силами ваших родичів (принаймні — в питанні продажу).
Надалі — не пошкодуйте ні часу не коштів на пошук і навчання дійсно адекватних і мотивируемых претендентів.
Удачі в чайному бізнесі!
Читайте також:
Поради щодо відкриття чайного бізнесу (частина 1)- вибір концепції та формату чайного магазину.